Sök i den här bloggen

Translate

söndag 16 juni 2013

"Silhuetten" av Christina Larsson

Nu har jag läst den fjärde boken, "Silhuetten", i Christina Larssons serie om kriminalkommissarie Ingrid Bergman. Den håller samma stil som de tre första böckerna och jag tycker att de är riktigt bra. De är välskrivna, spännande och lättlästa och jag gillar karaktärerna. Kapitlen är korta och det är något jag föredrar.

När kriminalkommissarie Ingrid Bergman och hennes två bästa väninnor landar på Landvetter efter ett par veckors semester i Thailand möts Ingrid av meddelanden på mobilen där vaktbolaget meddelar att larmet i hennes villa utlösts fem gånger under natten. Vad Ingrid inte vet är att det är hennes halvsyster som upprepade gånger brutit sig in för att lägga grunden för den hämnd systern planerat pga hur hon bemöttes på bodelningen efter deras far. Samtidigt som Ingrid utsätts för, för henne, en rad oförklarliga omständigheter så leder hon en mordutredning där offret är en femtonårig flicka. Det blir en tuff period för Ingrid och hon vet inte vem hon kan lita på...

Har ni inte läst Christina Larssons böcker så tycker jag att ni ska göra det!
Tidigare böcker i serien om Ingrid Bergman:
"5:e Moseboken"
"Slaskjobbet"
"Du kommer inte undan..."

4 kommentarer:

  1. Jag blev överraskad att vi har en så bra deckar författare i sverige dom första tre
    böckerna var bra men silhuetten var bäst hittils.Christina Larsson borde uppmärkas mer.Hoppas det kommer fler ser fram emot att läsa fler-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med om att hon borde uppmärksammas mer!! Böckerna är verkligen bra!

      Radera
  2. Synd den ikke er på norsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är synd om den inte översatts till norska eftersom den är bra!

      Radera