Sök i den här bloggen

Translate

söndag 23 februari 2020

"Loppet" av Catrine Tollström

En vecka kvar till första söndagen i mars och vad kan då vara bättre än att ladda upp inför Vasaloppet med en bok som startar just i spåret mellan Berga By och Mora? "Loppet" imponerade massor på mig och jag ger den ett mycket högt betyg! Karaktärerna är skickligt uppbyggda, handling är spännande och tempot stegras hela tiden. Ljudboken är uppläst av Håkan Julander och den är 11 timmar och 18 minuter lång.

Inför starten av Vasaloppet har dödshot framförts mot en av favoriterna, vitryssen Bogdan Matvejich Ivanov. Inte många vet om det, men en som vet är den grävande journalisten Åse Nordenskiöld. Hon har bestämt sig för att själv ge sig ut i spåret för att se vad som händer. Hon bevakar den hotade åkaren och plötsligt inser både hon och skidåkaren att de som hotat tänker verkställa sina planer. Åses sambo, kameramannen Tim, blir en av de första som förstår att något har hänt när vitryssen plötsligt inte längre syns i bild. Ett intensivt sökande inleds och det dröjer inte länge innan polisen hittar saker som tyder på att han har blivit kallblodigt avrättad. Mitt i kaoset upptäcker Tim att också Åse är försvunnen. Och när polisen inser detta blir hon deras huvudmisstänkta...

"Loppet" är en väldigt spännande bok och jag rekommenderar den varmt! Att den passar extra bra just nu kryddar bara till det ännu mer. Jag vill absolut läsa eller lyssna på mer av Catrine Tollström och har siktet inställt på "Experimentet". Just nu kan jag inte hitta den som ljudbok så jag ska avvakta lite och se om den dyker upp i det formatet.

Och så får vi hoppas på och försöka heja fram två svenska segrare i Vasaloppet om en vecka! 🇸🇪👏🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar