Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 28 november 2019

"Den som haver barnen kär" av Viktoria Höglund

Senaste deckaren i ljudboksformat som jag lyssnat på är "Den som haver barnen kär" av Viktoria Höglund. Jag har väntat med att lyssna på den till det blev vinter eftersom jag trodde att det skulle höja upplevelsen av storyn, men jag tror faktiskt inte att det behövs utan det är en hyggligt spännande bok som passar vilken tid på året som helst.

Lille Simon saknas när Kullens förskola ska räkna in barnen efter en vinterutflykt i Lill-Jansskogen i Stockholm. Att en tvååring bara försvinner så där skapar panik och psykologen Malin Dahl kopplas in för att hålla krissamtal och stötta förskolepersonalen. Malin blir mer engagerad i fallet än vad som är hälsosamt och snart bedriver hon sin egen utredning. När sedan en död liten pojke hittas och ytterligare ett barn försvinner dras hon djupare in i händelserna. Kommer hon kunna hjälpa polisen att hitta förövaren och de försvunna barnen? Och kommer hon kunna göra det utan att försätta sig själv och sin familj i fara?

Jag tycker att "Den som haver barnen kär" är en helt okej bok, men den sticker inte ut på något sätt. Gillar ni deckare så tycker jag absolut att ni ska lyssna på eller läsa den här boken. Den skulle också passa alldeles utmärkt som julklapp till den som gillar spänning 🎁 Ljudboken är uppläst av Sofia Berntsson och den är 13 timmar och 43 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar