Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 18 december 2019

"Fristad" av Anna E Wahlgren

Så här i december har jag bestämt mig för att satsa ännu lite mer på ljudböcker. Dels eftersom man kan läsa samtidigt som man pysslar men också eftersom de senaste årens erfarenheter av bokleveranser denna månad inte varit speciellt bra. Så nu har jag lyssnat på "Fristad" av Anna E Wahlgren. Det är en psykologisk thriller om en kvinna som försöker komma över ett överfall i sitt hem samtidigt som hon planerar sin hämnd. Jag tycker att storyn är skickligt berättad och bjuder på de överraskningar en bok i den här genren behöver. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow (som är en av mina favoriter för detta jobb!) och den är 9 timmar och 13 minuter lång.

För två år sedan överfölls rättspsykiatern Louise i sitt hem. Hon blev väldigt illa skadad och sedan dess har hon barrikaderat sig i sitt stora hus på landet. Men hon känner sig ändå inte trygg och allt har blivit värre sedan hon fick beskedet om att mannen som knivskar henne har släppts fri. Hon planerar vad hon ska göra när han åter kommer efter henne och hon vakar och övervakar sitt hem. När det börjar komma skumma samtal till mobilen och små paket dyker upp inser hon att konfrontationen närmar sig. Är hon tillräckligt redo att möta sin värsta mardröm? Och har hon rätt i vem hon tror det är som är ute efter henne?

"Fristad" är en perfekt bok att krypa upp i soffan med i jul- eller mellandagarna 🎄 Speciellt om man vill ha spänning som kryper in under huden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar