Sök i den hÀr bloggen

Translate

tisdag 24 december 2019

đŸŽ…đŸ» GOD JUL đŸŽ…đŸ» önskar jag med "Skumtomten" av Mia Ahl

GOD JUL! đŸ€¶đŸ» Jag kommer aldrig att bli för gammal för att tycka att detta Ă€r den bĂ€sta, mysigaste och mest magiska tiden pĂ„ Ă„ret! đŸ’« TĂ€nk att det redan Ă€r julafton - den hĂ€r hösten har verkligen gĂ„tt fort! Med denna alldeles underbara och underhĂ„llande ljudbok vill jag önska er en fin dag! "Skumtomten" av Mia Ahl överraskade mig verkligen. Jag Ă€r ju ingen feel good-tjej i normala fall men under december brukar jag avverka en del böcker i den genren och den hĂ€r boken vinner hittills i Ă„r med sin charm och humor. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Janna Eriksson och den Ă€r 4 timmar och 48 minuter lĂ„ng.

Jessika, Jenny och Sofia har varit vĂ€nner lĂ€nge, men Jessika kĂ€nner sig fruktansvĂ€rt sviken av sina vĂ€ninnor dĂ„ det visar sig att de vetat om Jessikas makes otrohet en lĂ€ngre tid. Nu ligger Jessika i skilsmĂ€ssa och kĂ€mpar med att fĂ„ vardagen med ett nytt jobb och tre barn att gĂ„ ihop. Det lackar mot jul och stressen att fĂ„ allt att funka tĂ€r pĂ„ henne. Hennes exmake Ă€r hopplös pĂ„ att hĂ„lla avtal och hans nya tjej Ă€r fruktansvĂ€rt sjĂ€lvupptagen. Och inte fĂ„r Jessika nĂ„gon hjĂ€lp av sin mamma som bara Ă€r irriterande och enerverande och verkar stĂ„ pĂ„ exmakens sida. Ljuspunkterna i livet Ă€r det nya jobbet i guldsmedsaffĂ€ren, hennes nya chef och hennes barn. Kommer alla bitar falla pĂ„ plats sĂ„ att det trots allt blir en mysig jul? Kanske med lite hjĂ€lp av skumtomtar och en taxichaufför som heter Glenn...

"Skumtomten" Ă€r första delen i serien Högtiderna och som det kĂ€nns nu kommer jag att ta mig an del tvĂ„ i pĂ„sk eftersom det Ă€r dĂ„ den handlingen utspelar sig. Jag rekommenderar varmt den hĂ€r boken som finns som ljudbok och som e-bok.

🎄 GOD JUL! 🎄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar