Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 6 juli 2010

"De dödas ljus" av Stuart MacBride

För ett tag sedan läste jag "Den brustna huden" av Stuart MacBride. Det var den första boken av honom som jag läste och jag tyckte om den. Den var spännande och skriven med humor. Det gjorde att jag letade upp "De dödas ljus" som kom ut innan "Den brustna huden". Även den här boken är riktigt bra. Jag gillar hur MacBride skriver. I "De dödas ljus" letar polisen i Aberdeen, med kriminalkommissarie Logan McRae som huvudperson, efter en person som misshandlar, våldtar och mördar prostituerade. Samtidigt härjar en mordbrännare i staden. En ovanligt brutal sådan. Han ser till att människorna i husen han bränner ner inte har en chans att komma ut då det börjar brinna. Det är nervkittlande och även den här boken är skriven på ett humoristiskt sätt! Läs den! Ni kommer inte att ångra er!

2 kommentarer: