Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 september 2014

"Män ur mörkret" av Håkan Östlundh

Nu har jag läst den sjunde och avslutande delen i Håkan Östlundhs serie om polisen Fredrik Broman och jag kommer att sakna dessa böcker och dess karaktärer! Så med lite vemod läste jag den sista sidan i "Män ur mörkret" och kan konstatera att alla sju böckerna är mycket bra, väldigt spännande och jag kan inte göra annat än att uppmana alla som inte läst dem att göra det!

När hustrun till Finkalks informationschef Michael Nordborg kommer hem efter en helg hos sin syster i Stockholm gör hon en makaber upptäckt. Hennes man sitter fastsurrad i en solstol inne i huset och han har torterats till döds. Fredrik Broman, som är tillförordnad chef för våldsenheten, tar sig an sitt sista fall på Gotland. Han ska bara en månad senare flytta tillbaka till Stockholm och han hade hoppats på en lugnare avslutning på ön än den han får. För bara ett dygn efter att Nordborgs fru hittat sin döda man hittas en kvinnlig politiker mördad i sitt hem. Det visar sig att de två döda haft ett förhållande med varandra. Kan det vara det som ligger bakom morden? Mördaren är dock listig och lämnar så gott som inga spår efter sig så polisen har inte mycket att gå på. Jakten på mördaren blir farlig och blodig...

Som avslutning kan jag bara tacka författaren för spänningen och underhållningen som denna serie gett mig!! Jag hoppas verkligen att Håkan Östlundh fortsätter att skriva deckare!

Alla böcker i den här serien:
"Släke"
"Dykaren"
"Terror"
"Blot"
"Inkräktaren"
"Laglöst land"
"Män ur mörkret"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar