Sök i den här bloggen

Translate

lördag 14 december 2019

"Tick tick boom" av Lotta Fritzdorf och Johan Rosenlind

Nu har jag lyssnat på en ljudbok i tio delar - "Tick tick boom" av Lotta Fritzdorf och Johan Rosenlind. Delarna är lite varierande långa men så där ca 1-1,5 timme/del och de är upplästa av Anna Bjelkerud. Jag valde att lyssna på den eftersom handlingen utspelar sig mitt i julruschen i Stockholm och det kändes som ett intressant och nervkittlande upplägg. Och visst är det hyggligt spännande och julkänslan infinner sig i alla fall litegrann.

Mitt i julruschen utsätts Stockholm för en serie extrema våldsdåd. Det börjar med en skottlossning på en snabbmatsrestaurang där flera personer skadas och dör. Kriminalkommissarien Maria Larsson får ansvaret för utredningen och tillsammans med sitt team tar hon sig an jakten på förövaren. En sak som utmärker mördaren är att han inte verkar speciellt rädd för att bli identifierad då han hela tiden lämnar en mängd spår efter sig. Klockan tickar snabbt och de måste arbeta fort för att ta reda på vad han är ute efter och sedan stoppa honom innan han dödar fler...

"Tick tick boom" är en helt okej deckare/thriller som jag rekommenderar att man läser eller lyssnar på nu eller under julledigheten om man är ute efter lite spänning då 🎄 Man kan välja mellan ljudbok och e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar