Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 12 februari 2020

"Kom i min famn" av Caroline Eriksson

"Kom i min famn" av Caroline Eriksson är en psykologisk spänningshistoria där man inte riktigt vet var man har karaktärerna. Jag tycker att den är hyggligt spännande men det kunde ha blivit ännu mer nervkittlande än det blev. Jag gillar dock boken och den får definitivt godkänt med ett plus efter. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 8 timmar och 56 minuter lång.

Thomas är gift och har en fyraårig dotter. Han lever ett hyggligt liv till den dagen det kommer ett anonymt sms med antydningar han börjar kallsvettas av. Det avslöjande han tror ska komma försöker han undvika genom att själv berätta hemma men det visar sig att avsändaren till sms:et varit ute efter något helt annat. Samtalsterapeuten Simone Boman får ett uppdrag på företaget där Thomas arbetar och vinner snart hans förtroende. Men inte nog med det utan de dras också till varandra på ett helt annat sätt. Både Thomas och Simone kommer snart att behöva göra livsavgörande val. Men kommer det sluta väl för dem båda?

Jag tycker som sagt att "Kom i min famn" är läsvärd! Det verkar som om det kan bli en serie om Simone Boman och blir det så kommer jag vilja läsa den eller lyssna på den! Om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan kan ni läsa om fler böcker av den här författaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar