Sök i den här bloggen

Translate

lördag 15 november 2014

"Jordstorm" av Mons Kallentoft

Den åttonde delen av Mons Kallentofts serie om Linköpingspolisen Malin Fors kom nyligen ut. "Jordstorm" håller samma stil som de tidigare böckerna men den känns lite tunn. Inte bara för att den endast är 297 sidor lång utan också innehållsmässigt. Storyn lyfter aldrig riktigt och jag kunde snabbt räkna ut vem mördaren var. Det känns lite trist för jag tycker annars att Kallentoft är en mycket bra författare.

En f.d. medlem i SD hittas tidigt en majmorgon mördad intill Göta kanal. Han är naken och torterad. När Malin Fors kommer till platsen upplever hon en märklig tystnad. En tystnad som kommer att följa med henne under den här utredningen. På kvällen samma dag den mördade mannen hittas anmäls en sextonårig flicka försvunnen. Det ser ut som om hon förts bort med våld. Mördaren tar så småningom kontakt med Malin och det står klart för henne och kollegorna att mördaren leker en lek med dem. Ska de hitta den unga flickan och mördaren innan ett nästa offer skördas?

Trots att jag inte är överväldigad av "Jordstorm" så kommer jag att fortsätta att läsa den här serien! Jag hoppas att nästa bok blir lite fylligare.

Bokens trailer:



Tidigare böcker i Malin Fors-serien:
"Midvinterblod"
"Sommardöden"
"Höstoffer"
"Vårlik"
"Den femte årstiden"
"Vattenänglar"
"Vindsjälar"

Andra böcker av den här författaren:
"Marbella club"
"Zack"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar