Sök i den här bloggen

Translate

måndag 23 maj 2016

"Prio ett" av Emelie Schepp

"Prio ett" var ett av vårens måsten för min del och den gjorde mig absolut inte besviken! Mycket bra och spännande! Och det var en trevlig överraskning att få ett signerat exemplar då jag förhandsbeställde denAdlibris! Jag har läst de två tidigare delarna i Emelie Schepps serie om åklagaren Jana Berzelius och alla tre är mycket välskrivna och läsvärda!

En tidig morgon i Norrköping när en tonårstjej kommer hem efter ett arbetspass hittar hon sin mamma fastbunden och stympad. Ambulanssjuksköterskan Philip Engström och hans kollega Sandra är först på plats och gör allt för att rädda kvinnans liv men de misslyckas med det. Philip tycker sig känna igen offret men är inte säker. Han mår själv inte så bra och tar hjälp av tabletter för att kunna jobba och sova. Men så hittas ytterligare ett stympat offer och det är definitivt någon som Philip känner och han börjar ana oråd. Jana är den som leder förundersökningen och hon börjar frukta att det är en seriemördare de jagar. Tillsammans med poliserna Henrik Levin och Moa Bolander tar hon upp jakten på förövaren...

"Prio ett" är definitivt en bok man ska läsa om man gillar deckare! Men har man inte redan läst de första två delarna så rekommenderar jag att man börjar med dem. Läs om dem genom att klicka på titlarna nedan. Jag väntar redan nu på nästa spännande bok av Emelie Schepp!

"Märkta för livet"
"Vita spår"

2 kommentarer:

  1. Har tvåan och denna på kö! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en trevlig och spännande kö :)

      Radera