Sök i den här bloggen

Translate

söndag 11 mars 2018

"Fixaren" av Gabriella Ullberg Westin

Nu har jag börjat beta av högen med bokreafynd och först ut av de inbundna blev "Fixaren" av Gabriella Ullberg Westin. Det är den tredje delen i hennes serie Morden i Hudiksvall och det är den bästa hittills! För min del är det extra kul att läsa den här serien eftersom jag bott i Hudiksvall, men det är nog inte förrän nu som jag riktigt fastnat för serien. De två första delarna kan ni läsa om genom att klicka på respektive titel i slutet av det här inlägget. "Fixaren" är en riktigt spännande deckare med högt tempo. Jag läste hela boken på en dag och det kan ju inte vara något annat än ett bra betyg :)

En kylig kväll i mars skjuts en 25-årig man ihjäl efter ett biobesök. Johan Rokka och hans kollegor vid Hudiksvallspolisen har få spår att gå på. Det vittne som finns är också skottskadad och ligger i koma. Ett stort företag i staden håller på att slutföra en miljardaffär när kvinnan bakom produkten försvinner spårlöst. Hon skulle ha flugit till Shanghai för att presentera deras idé men kom aldrig ens med flyget. För Rokkas del blir försvinnandet personligt eftersom kvinnan är gift med en av hans kusiner. Finns det något samband mellan hennes försvinnande och den mördade mannen?

Efter att ha läst "Fixaren" kan jag på riktigt rekommendera den här serien och jag ser fram emot den fjärde delen som kommer ut nu i vår.

"Fixaren" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Callin Öhrvall Delmar och den är 9 timmar och 28 minuter lång.

Serien Morden i Hudiksvall:
"Ensamfjäril"
"Springpojken"

1 kommentar: