Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 maj 2018

"En sista lögn" av Mary Kubica (originaltitel: "Every Last Lie")

Först vill jag tacka HarperCollins Nordic för den här boken! Jag uppskattar mycket att jag fick ett recensionsexemplar och har nu äntligen haft tid att läsa "En sista lögn" av Mary Kubica. Det här är en välskriven psykologisk thriller som håller läsaren på helspänn från första till sista sidan. Boken är också lättläst, spännande och den ger dessutom en inblick i sorgebearbetning.

Claras liv slås i spillror när hennes man Nick dör i en bilkrasch. Med i bilen finns också deras dotter Maisie, men hon överlever mirakulöst. Allt tyder på en olycka orsakad av för hög hastighet, en skarp kurva och en bländande sol. Men när Maisie börjar drömma mardrömmar om en elak man som jagar henne och pappa börjar Clara misstänka att det trots allt kanske inte var en olycka. Polisen vill inte köpa hennes misstankar så hon beslutar sig för att själv försöka ta reda på sanningen. Snart inser hon att hennes man har haft en hel del hemligheter som kan ha bidragit till hans död.

"En sista lögn" är en läsvärd bladvändare. Som läsare vill man så gärna veta vad som orsakade Nicks död och därför vill man inte lägga boken ifrån sig innan man vet. Jag kan mycket väl tänka mig att läsa fler böcker av Mary Kubica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar