Sök i den här bloggen

Translate

lördag 5 januari 2019

"Prästinnans strand" av Anna Ihrén

Jag vet inte var jag ska börja när det gäller "Prästinnans strand". Jag har läst andra böcker av Anna Ihrén och jag har tyckt att de varit bra eller i alla fall okej. Men när jag lyssnade på "Prästinnans strand" så blev jag besviken. Jag vet inte om det beror på att det blev alldeles för många frågetecken kring vad som händer och varför. Det känns som att man som läsare ska förstå mycket som aldrig berättas. För min del blev det aldrig något riktigt sammanhang i historien så det blir tyvärr inget högt betyg för denna bok, som är första delen i den nya serien Morden vid havet. Ljudboken är uppläst av Kerstin Andersson och den är 5 timmar och 1 minut lång.

Stella York, som arbetar vid den svenska polisen, kallas ner till Albufeira i Portugal för att utreda det mystiska mordet på den svenske prästens fru. Stella är expert inom området modus operandi och det är ett kunskapsområde som den portugisiska polisen saknar. Stellas uppdrag blir att analysera brottsplatsen och obduktionsprotokollet för att genom sin erfarenhet och unika metoder hitta mördaren. Med sig har hon den unge Jac, som är inneboende hos henne, och snart har de båda skaffat sig fiender. Stellas chef vid Stockholmspolisen, Nick Ernekow, känner sig så gott som tvingad att resa efter för att försöka rädda framtida relationer mellan Sverige och Portugal. Men han och hans fru hinner knapp anlända innan Stella försvinner...

Om jag skulle uppskattat boken mer om jag läst den i stället för att lyssna på den kommer jag aldrig att få veta, men det skulle ju kunna vara så. Jag gillar som sagt andra böcker av författaren så eventuellt ger jag även nästa del i serien en chans och ser om allt klarnar för min del. Vill ni läsa om andra böcker av Anna Ihrén så sök på hennes namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar