Sök i den här bloggen

Translate

fredag 31 maj 2019

"Aisha" av Jesper Stein (originaltitel: "Aisha")

"Aisha" har hållit mig sällskap under de senaste långpromenaderna och det har i det stora hela varit ett trevligt sällskap. Jag tycker dock att boken började lite segt för jag hade en del problem med att komma in i handlingen, men när det väl släppte så blev det väldigt spännande. Det är min första bekantskap med Jesper Stein, men säkerligen inte min sista. "Aisha" är den fjärde delen i en serie så det finns fler böcker att välja bland. Ljudboken är uppläst av Niklas Engdahl och den är 13 timmar och 54 minuter lång.

Ställföreträdande polischef Axel Steen kallas till en lägenhet i Amager där en torterad och död man hittats. Det är Axels första fall sedan han för knappt två år sedan var när att förlora livet under en undercoverinsats. Något som satt spår i både honom och hans lilla dotter Emma som lever med skräcken att hennes pappa ska dö. Den mördade mannen visar sig vara en högt uppsatt säkerhetschef i Maersk och tidigare anställd inom den danskaanti-terroristorganisation (PET).  Offrets fd chefer och medarbetare sätter käppar i hjulen för Axels utgrening men han tänker inte ge sig. En av dem som motarbetar honom är hans egen flickvän och det ställer till det för dem. För sent kommer de därför att upptäcka att mördaren har fler offer på sin lista...

"Aisha" är en fartfylld, välberättad och spännande bok som jag kom att tycka mycket om. Vill ni ha något riktigt spännande i hängmattan i sommar så är det här ett mycket bra val ⛱ Själv har jag redan satt "Papa" (nästa bok av denna författare) på bevakningslistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar