Sök i den här bloggen

Translate

måndag 3 juni 2019

"Skamvrån" av Sofie Sarenbrant

Jisses vilken bra bok! Som alltid när det gäller Sofie Sarenbrant så kan man inte  pusta ut under resans gång - ja inte ens när den är slut faktiskt. "Skamvrån" är en mycket spännande bok som tar upp det viktiga ämnet psykisk ohälsa. Det gör att jag tänker sträcka mig så långt och skriva att det också är en viktig bok, trots att den naturligtvis tänjer allt och kanske blir lite väl osannolik i vissa delar. Men det är också det som gör att man sitter på helspänn hela tiden... Som vanligt när det gäller Sarenbrant så är storyn lättläst.

En tonårsflicka lägger sig på en spårvagnsräls i Bromma strax innan tåget kommer, i en annan del av Sverige lägger sig en man i en djup grav i skogen och en programledare från Nyhetsmorgon hittas död i Dalarna. Allt tyder på mord. Kriminalinspektör Emma Skölds första fall efter den senaste mammaledigheten får verkligen en rivstart. Nyllet, som hon normalt har som partner är just nu pappaledig och tar hand om deras gemensamma barn, så Emma får en ny partner och tillsammans med kollegorna i Dalarna måste de lägga utredningspusslet snabbt så att inte fler kommer till skada.

"Skamvrån" är den sjunde delen om Emma Sköld och det här är kanske den mest fascinerande svenska deckarserien i mina ögon. Detta eftersom Sarenbrant kan överraska med precis vad som helst i sina böcker. Naturligtvis är det här ett måste i solstolen i sommar ☀️ Vill ni hellre lyssna på "Sakmvrån" så finns den också som ljudbok. Den är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 10 timmar och 10 minuter lång. Och vill ni läsa om fler böcker av denna författare så sök på hennes namn i sökrutan ovan.

🦋 Jag har fått påtalat att det kan vara svårt att kommentera mina inlägg och jag har tyvärr samma problem själv. Av den anledningen har jag den senaste tiden inte kunnat svara på era kommentarer, men jag uppskattar verkligen att ni kommenterar -  bara så att ni vet det!! 🦋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar