Sök i den här bloggen

Translate

söndag 30 juni 2019

"En underbar död" av Emma Ångström

"En underbar död" är en bok som jag varit nyfiken på länge och som jag nu äntligen har läst. Det är en annorlunda, intressant och mycket spännande bok som Emma Ångström har skrivit. Jag satt fängslad från första till sista sidan och blev överraskad flera gånger under resans gång. Jag har inte läst någon av hennes tidigare böcker men efter den här läsupplevelsen så måste jag erkänna att jag känner mig lockad att göra det.

Journalisten Julia och hennes man Henrik lever det perfekta livet tillsammans med sina tre barn. I alla fall på ytan. En morgon när Julia vaknar är Henrik borta. Först tänker hon inte så mycket på det men ju längre dagen går utan att hon hör något ifrån honom desto mer orolig blir hon. När han inte dyker upp tvingas hon ringa polisen och anmäla honom försvunnen. Men deras utredning ger inte så mycket så hon bestämmer sig för att gräva själv och ju mer hon får fram desto klarar blir det för henne att hon nog aldrig riktigt känt sin man...

"En underbar död" är en sådan där psykologisk thriller som kryper in under skinnet på dig och som stannar där en bra stund efter att boken är utläst. Föredrar ni att lyssna på böcker så finns den också som ljudbok. Den är uppläst av Ellen Jelinek och den är 6 timmar och 3 minuter lång. "En underbar död" är en mycket bra bok att ta sig an under lata semesterdagar ⛱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar