Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 2 juli 2019

"Jag släpper dig aldrig" av Petra Holst

När jag i början av förra året läste Petra Holsts bok "Bländad" (läs om den genom att klicka på titeln) så kände jag mig väldigt imponerad. Av den anledningen har jag nu lyssnat på "Jag släpper dig aldrig" av samma författare. Även om även den här boken är spännande och nervig så är den inte riktigt lika bra. Kanske beror det på boken jag skrev om i förra inlägget som också är en psykologisk thriller och att den kröp så långt in under skinnet. Ljudboken är uppläst av Lo Kauppi och den är 10 timmar och 3 minuter lång.

Isabel, Ellen och Anna har varit bästa vänner sedan barnsben. De har gått igenom så mycket tillsammans men de senaste åren har Anna förändrats mycket och speciellt hon har börjat glida ifrån sina väninnor. När Isabel träffar Annas man David på en lägenhetsvisning dras hon till honom. Trots att hon inte vill svika Anna har hon svårt att stå emot känslorna som väller fram. Och när David berättar att Anna, som är sjukskriven pga depression, misstror Isabel och kan få svartsjukeutbrott känner hon sig i stället själv sviken. Allt gör det enklare att till sist ge efter för känslorna. Men vad vill egentligen David? Kommer han att lämna Anna? Och hur ska det i sä fall gå med hennes vänskap med både Ellen och Anna?

"Jag släpper dig aldrig" är ett psykologisk relationsdrama med högt tempo där man får följa händelserna från flera perspektiv. Jag tycker att den är klart läsvärd och den borde kunna underhålla i hängmattan i sommar! 🍒

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar