Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 16 juli 2019

"Farlig sanning" av Anna Jansson

Så här på sommaren (och kring jul) gillar jag att ibland läsa eller lyssna på noveller. Eftersom jag för första gången i mitt liv har skaffat mig en ljudbokstjänst så kändes det som en mjukstart att börja med en sådan. Det blev "Farlig sanning" av Anna Jansson. Den är uppläst av Sofia Pekkari och den är 33 minuter lång. Eftersom den är så kort så kan jag inte skriva så mycket om handlingen (lite har jag dock sammanfattat nedan) då det skulle förstöra för er som också vill lyssna på eller läs den - för den finns också i häftat format.

En sommarnatt på sjukhusets kirurgavdelning får undersköterskan Anneli Robertsson ta hand om en gammal kvinna som råkat ut för en smitningsolycka. Samma natt kommer en yngre kvinna in med skador som visar på misshandel, men hon vill inte berätta vad som hänt. Dagen efter står det klart att den äldre kvinnan inte överlevt. När Anneli kommit hem och träffat sin man står plötsligt klart för henne att hennes liv kommer att förändras helt av dessa händelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar