Sök i den här bloggen

Translate

måndag 23 mars 2020

"Ett fruset liv" av Karin Wahlberg

Nu har jag lyssnat på den tredje delen i Karin Wahlbergs serie om polisen Claes Claesson. Jag har ju nyligen börjat lyssna på den här serien och varvar andra böcker med dessa. Ljudboken är (precis som de tidigare delarna) uppläst av Torsten Wahlund och den är 14 timmar och 18 minuter lång. Jag har fastnat för karaktärerna i den här serien och därför kommer jag att lyssna vidare. "Ett fruset liv" är hyggligt spännande och även om jag lyssnat på den så upplever jag den som lättläst.

En novemberdag hittas en ung kvinna flytande i vassen vid en ödslig strand. Hon är mördad, men trots att hon varit död en tid har ingen anmält henne saknad. När Claes Claesson och hans kollegor har identifierat henne så visar det sig att den döda Malin är något av ett mysterium. De får inte fram så mycket om henne mer än att ganska nyligen verkar ha träffat en man som hon inlett ett förhållande med. Kan det vara den mannen som mördat henne? Malins dagböcker kommer att bli en viktig del i utredningen. Ledtrådarna leder till ett antal helt vanliga människor i den lilla sydsvenska staden, men trots det är det något som inte stämmer...

"Ett fruset liv" är helt klart en läsvärd bok! Speciellt nu när man kan behöva så mycket hemmanöje man bara kan få... Jag tycker att man får mest ut av böckerna i den här serien om man följer den från början. Och vill ni läsa om de två första delarna så söker ni bara på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar