Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 17 mars 2019

"Som Nitroglycerin" av Frida Moisto

Jag har gjort en ny trevlig bekantskap i deckarvĂ€rlden! đŸ‘đŸ» Jag fick boken "Som Nitroglycerin" av en av mina bĂ€sta vĂ€nner efter mina operationer och nu har jag kommit till skott och lĂ€st den. Betyget blir högt, men inte riktigt det högsta. Jag gillar karaktĂ€rerna som Frida Moisto har skapat och jag gillar storyn, men mitt lilla men blir att det kanske blev lite för mycket av allt. Personligen behöver jag inte massor av blodiga detaljer för att spĂ€nningen ska krypa under skinnet pĂ„ mig, utan ibland Ă€r det helt enkelt mer effektfullt med fĂ€rre. "Som Nitroglycerin" Ă€r första boken i en serie om kriminalkommissarie Lisa Engström och jag ser fram emot att fortsĂ€tta följa henne.

StjÀrnadvokaten Niklas Bromander pÄtrÀffas död i ett garage i centrala Jönköping. Undersökningen av kroppen visar att han blivit mördad genom att nÄgon kÀnt till hans allergi och anvÀnt den emot honom. Han verkar dessutom haft gott om fiender. Poliserna som ska utreda mordet Àr inte speciellt ledsna över advokatens död eftersom han en gÄng hjÀlpte en polismördare att gÄ fri. Lisa Engström Àr den som vÄgar sÀga vad de andra inte vÄgar. Men nÀr Bromanders tonÄrsdotter visar sig vara försvunnen skÀrps utredningslÀget. Och nÀr bilder pÄ dottern, fastbunden och naken, dyker upp drar en intensiv jakt igÄng. SpÄren leder till en samtalsgrupp för utsatta kvinnor. Kan det vara nÄgon eller nÄgra av dem som bestÀmt sig för att hÀmnas?

Jag kan varmt rekommendera "Som Nitroglycerin" och jag ser som sagt fram emot fortsĂ€ttningen pĂ„ den hĂ€r serien. Föredrar ni istĂ€llet att lyssna pĂ„ boken sĂ„ finns den som ljudbok. Den Ă€r upplĂ€st av Gunilla Leining och den Ă€r 14 timmar och 51 minuter lĂ„ng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar