Sök i den här bloggen

Translate

lördag 17 december 2016

"Vintermörker: samlade spänningshistorier" av Åke Edwardson

Jag är normalt inte så förtjust i novellsamlingar men runt jul läser jag alltid några eftersom jag då tycker att det är ganska mysigt! "Vintermörker" av Åke Edwardson är en bok med samlade spänningshistorier, precis som det står på framsidan av den. Det är varierande klass på dem och en del av dem har varit med i andra novellsamlingar. Jag tycker bäst om de som handlar om Erik Winter och det är ganska många av dem som gör det.

Jag kommer inte att skriva något om handlingen eftersom det är många korta historier men gillar man noveller så tycker jag att "Vintermörker" är ett bra val. Den passar också bra som julklapp om man känner någon som gillar att läsa deckare och spökhistorier, för ja några sådana finns det också 👻 Det jag blev mest besviken på (med tanke på bokens titel) var att inte alla historierna utspelade sig på vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar