Sök i den här bloggen

Translate

söndag 1 januari 2017

✨ Gott Nytt År ✨ - "Världens största politiska skandaler" av Gunnar Wall

99 % av alla böcker jag läser är deckare eller nära besläktade med deckare, men nu kändes det som att "Världens största politiska skandaler" av Gunnar Wall var en passande bok att avsluta året med. Det har ju verkligen varit ett händelserikt politiskt år och därför känns det intressant och kul att läsa om det som skett tidigare. I den här boken får man veta mer om:

          • IB-affären - "Man måste vara gangster"
          • Giscard och Bokassa - diamanter är för evigt
          • Watergate - en president står på näsan
          • Haijby och Gustaf V - utpressning från två håll
          • Oliver North - patrioten som sålde vapen till fienden
          • Ebbe Carlsson - så fixas en mordutredning
          • Profumoaffären - hett sex och kallt krig
Många av dessa har jag hört talas om innan och trott mig veta vad de handlar om, men när jag läste boken så insåg jag att jag kanske visste lite om vissa saker men missförstått en hel del eller rent av trott fel... Jag gillar sådana här böcker och har tidigare läst "Världens största konspirationer – Tidernas mest omskakande konspirationer" som Gunnar Wall varit med och skrivit (läs om den genom att klicka på titeln). Jag rekommenderar dem båda! 
Och med det önskar jag er ett ✨ Gott Nytt År!! ✨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar