Sök i den här bloggen

Translate

lördag 23 juni 2012

"Marbella club" av Mons Kallentoft

Det här är verkligen en bok med en rakt igenom sorgsen ton. Den är lättläst och det finns en känsla i storyn som gör att det är svårt att lägga boken ifrån sig. Jag kan inte påstå att jag tycker att "Marbella club" är något mästerverk och inte heller att den är i närheten lika bra som årstidsböckerna av Mons Kallentoft. Men det är en helt okej bok.
Vladi och Kati, ett ungt rysk par, som tvingats lämna Ryssland eftersom maffian är ute efter dem har tagit sig till Madrid. För att få ihop pengar har Kati prostituerat sig på klubbarna i staden men då hon anses förbrukad på dem hamnar hon i Marbella där hon fortsätter att sälja sig för pengar. En kväll är det svenske Mats som blir hennes kund. Att följa med honom visar sig vara det värsta som kunde hända henne för efter den kvällen är hon försvunnen. När Vladi inte hört något från henne på väldigt länge reser han till Marbella för att hitta henne. Vad han inte vet är att där finns också han värsta fiende, den person inom den ryska maffian som mest av allt vill komma åt honom...

Jag kan också rekommendera följande böcker av Kallentoft:
"Midvinterblod"(jag läste den innan jag startade bloggen så jag har inte skrivit om den - läs om den på Adlibris)
"Sommardöden" (jag läste den innan jag startade bloggen så jag har inte skrivit om den - läs om den på Adlibris)
"Hösteoffer"
"Vårlik"
"Den femte årstiden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar