Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 10 april 2024

"Pilgrim" av Jens Henrik Jensen (originaltitel: "Pilgrim")

Av någon anledning så har det inte blivit av att jag lyssnat på "Pilgrim" (den sjätte delen i Oxenserien). Jag blev lite påmind om det när TV-serien Oxen började gå på TV4 så nu har jag äntligen tagit tag i det och lyssnat på den, vilket jag är glad för. Återigen har Jens Henrik Jensen skrivit en utomordentligt bra och otroligt spännande bok som höll mig fängslad från första stavelsen till sista 💛 Ljudboken är uppläst av Stefan Sauk och den är 15 timmar och 8 minuter lång. 

Jag kan inte nog rekommendera de här böckerna för de är verkligen superbra. "Pilgrim" ger smak på mer så jag hoppas på att få fortsätta följa jägarsoldaten Niels Oxen och Margrethe Franck framöver 🧡 TV-serien är också bra, men den når kanske inte riktigt samma nivå som böckerna. Nu är det ju ofta så om man riktigt älskat en bok som filmatiserats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar