Sök i den hÀr bloggen

Translate

mÄndag 1 april 2024

đŸ€ "Törstdöden" av Pernilla Ericson đŸ€

Mitt sista boktipspĂ„skĂ€gg den hĂ€r pĂ„sken Ă€r "Törstdöden" av Pernilla Ericson đŸ„ Boken Ă€r den tredje delen i serien om polisutredaren Lilly Hed och jag hade höga förvĂ€ntningar pĂ„ den eftersom jag verkligen gillat de tvĂ„ tidigare delarna (som ni kan lĂ€sa mer om hĂ€r pĂ„ bloggen). NĂ€r det kommer till "Törstdöden" Ă€r jag dock lite kluven i mitt omdöme. Det Ă€r inget fel pĂ„ spĂ€nningen och storyn i sig, men jag har nog aldrig lĂ€st eller lyssnat pĂ„ en bok med sĂ„ mycket krĂ€k och spyor i och eftersom jag har fobi för det sĂ„ var det outhĂ€rdligt att lyssna pĂ„ vissa delar. Det var dessutom delvis vĂ€ldigt mĂ„lande beskrivningar av det sĂ„ jag kan tyvĂ€rr inte ge boken mer Ă€n ett medelbetyg. Jag blev helt enkelt alldeles för Ă€cklad och behövde tĂ€nka pĂ„ annat eller snabbspola vissa delar och det Ă€r verkligen inget man vill behöva göra. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Gunilla Leining och den Ă€r 11 timmar och 44 minuter lĂ„ng.

Jag kommer fortsĂ€tta att följa den hĂ€r serien framöver, men jag hoppas pĂ„ lite mindre Ă€ckel framöver. Om inte annat sĂ„ behöver kanske inte alla detaljer beskrivas sĂ„ ingĂ„ende... 

Hoppas att ni alla haft en mysig, avkopplande och hĂ€rlig pĂ„skhelg 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar