Sök i den här bloggen

Translate

söndag 11 november 2012

"Femtio nyanser av mörker" av E L James (originaltitel: "Fifty shades darker")

Nu har jag läst "Femtio nyanser av mörker", fortsättningen på "Femtio nyanser av honom", och jag tycker att den är riktigt bra. Den väcker så gott som alla känslor som man kan väcka. Kärlek, lust, sorg, ömhet, ledsamhet och glädje. Allt det och mer finns i boken och det fanns avsnitt som gjorde att jag läste med tårar i ögonen, både sorg- och glädjetårar. Jag tycker att serien är läsvärd och jag rekommenderar den till både kvinnor och män!
Ana Steele har lämnat Christian Grey efter att hans sexuella behov och hans kontrollbehov blivit för mycket för henne. Hon mår fruktansvärt dåligt och saknar honom massor. Det dröjer dock bara några dagar innan Christian hör av sig och vill att de träffas. Det visar sig att han saknat henne minst lika mycket och att han också mått dåligt utan henne. Nu tvingas de ta tag i det som gjorde att Ana skrämdes bort och nu får hon veta mer om Christians förflutna, vad det är som gjort honom så kontrollerande och krävande. De kämpar på och kommer varandra riktigt nära, men det är mycket som ska lösas och det finns andra personer som bestämt sig för att göra det svårare för dem...

Jag vill inte skriva så mycket om handlingen för jag vill inte förstöra för er som vill läsa böckerna! "Femtio nyanser av mörker" tycker jag är bättre än den första boken eftersom den går lite djupare. Men de är båda intressanta och det är lättlästa böcker! Jag ser fram emot den tredje boken men vet att jag måste ge mig till tåls eftersom den inte kommer på svenska förrän nästa år...

4 kommentarer:

  1. Jag älskade bok 1 och 2, och tycker precis som du att bok 2 är lite bättre än bok 1. Jag håller på och läser bok 3, på engelska, och jag rekommenderar dig verkligen att göra detsamma. Det blir så mycket bättre på engelska! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag tror det blir lite för avancerat för mig. Har inte läst något på engelska på länge... Men i dag har jag förhandsbeställt sista boken på svenska på Adlibris!! Men jag är imponerad av att du läser dem på engelska och jag förstår att du får med precis allt!! :)

      Radera
  2. Hur är språket? Hört att det ska vara lite si och så, men ändå lockande att läsa dem - kanske sparar till hängmattan i sommar :) /Bokdetektiven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Språket är helt okej och ja det är en perfekt hängmatteläsning så det låter som en utmärkt idé!

      Radera