Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 6 oktober 2015

"I död och lust" av Elizabeth Haynes (originaltitel: "Under a Silent Moon")

För ett tag sedan läste jag "Glöm inte att låsa" av Elizabeth Haynes och blev väldigt förtjust i den. Därför köpte jag också "I död och lust" och även detta är en spännande deckare. Jag tycker att Haynes bygger upp och berättar sin story på ett väldigt bra sätt och det är svårt att lägga ifrån sig boken innan den är utläst.

Två kvinnor hittas döda i samma lilla by på en och samma dag. Den ena är uppenbart mördad och det andra dödsfallet ser ut att vara ett självmord. Men kan det ändå vara så att de båda fallen hör ihop? Polly, den mördade kvinnan, är ung och vacker och när poliserna börjar fråga runt om henne framgår det snabbt att hon verkar ha haft förhållanden med flera i byn, både män och kvinnor. En av dessa affärer verkar hon ha haft med den andra döda kvinnans man. Kan det vara så enkelt att det är hon som har mördat Polly och sedan tagit sitt liv? Eller är det så att det ligger något annat bakom mordet på Polly?

Jag rekommenderar båda böckerna som jag läst av den här författarinnan och jag tänker absolut att hålla ögonen öppna efter fler böcker av henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar