Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 27 september 2018

"Swedish love - filmhelgen" av Johan Theorin

Johan Theorin är en riktigt bra författare och eftersom jag är omåttligt förtjust i hans Ölandskvartett kände jag att jag bara var tvungen att läsa hans nya bok när det nu äntligen kom en. "Swedish love - filmhelgen" är ingen deckare eller spänningsroman utan (precis som det står på omslaget) en kortroman. Jag gillar hans sätt att skriva och berätta och det är en ganska intressant och helt okej bok, men jag saknar hans spänningshistorier.

Porrstjärnan Venus Willendorf lämnade egentligen branschen för fem år sedan, men när hennes fd regissör bönar och ber om att hon ska delta vid inspelningarna under en filmhelg på landet går hon till slut med på det. Snön virvlar utanför huset där inspelningarna ska ske och snart uppstår motsättningar mellan de som är där. När sedan också strömmen går och de isoleras ökar motsättningarna och diskussionerna. Vad är kärlek? Vem har makten? Är det känslor inblandade eller är allt skådespeleri?

Om man som jag gillar Johan Theorin som författare så tycker jag att man ska läsa "Swedish love - filmhelgen" men om man förväntar sig spänning och mordmysterier så kanske man ska satsa på något annat. Boken bara 224 sidor lång och i miniformat så den är väldigt lättläst.

"Swedish love - filmhelgen" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Johanna Lazcano och den är 4 timmar och 12 minuter lång.

Vill ni läsa om vad jag skrivit om tidigare böcker av denna författare så sök på hans namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar