Sök i den här bloggen

Translate

söndag 16 februari 2020

"Missdåd" av Karin Erlandsson

Jag bjuder på ytterligare en (för mig) ny bekantskap i form av Karin Erlandsson och hennes bok "Missdåd". Det blev en ljudbok igen eftersom min rygg just nu inte är så sugen på att jag sitter och läser några längre stunder. Och då är det ju tur att det går att hålla sig i rörelse men ändå konsumera bra och spännande böcker. Den här ljudboken är uppläst av Kerstin Andersson och den är 6 timmar och 32 minuter lång. Jag hade inga förväntningar alls och det är ibland bra. Jag tycker att det här är en mycket välberättad historia som kanske inte bjuder på nervkittlande spänning men som ändå fängslar mig.

Den nyutexaminerade journalist Sara Kvist sommarjobbar på lokaltidningen i en liten österbottnisk stad. Hon har lämnat huvudstaden dels för arbetet men också för kärleken Robert. Eftersom alla andra vill vara lediga på midsommarafton får hon jouren då. Tillsammans med fotografen Oskar ska hon rapportera från traktens dansbanor och andra firanden. Men planerna ändras då fyra ungdomar hittar ett lik. Sara dras in i utredningen om dödsfallet. Hon intervjuar den dödas make och flera andra personer. Hon kan helt enkelt inte släppa det och vill ta reda på vem som dödade kvinnan. Samtidigt lär hon känna sidor av Robert som hon önskat att hon aldrig fått se och känna av...

Har ni inte läst eller lyssnat på "Missdåd" så gör det! Jag gillar den så mycket att jag redan lyssnar på andra delen i serien om Sara Kvist ("Pojken"). Den boken kommer ni snart att kunna läsa om här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar