Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 18 februari 2020

"Pojken" av Karin Erlandsson

Då ska ni alltså få läsa om "Pojken" som är uppföljaren till boken i mitt förra inlägg. Ljudboken är uppläst av Kerstin Andersson och den är 5 timmar och 18 minuter lång. Jag tycker lika mycket om den här boken som den förra och sättet Karin Erlandsson berättar sina historier på är helt lysande. Karaktärerna och deras historia är väldigt mycket i fokus och det gör båda böckerna så bra. I "Pojken" försöker en familj komma vidare efter att mamman/hustrun mördats och det blir både gripande och spännande.

Mamman är död, mördad. Pappa Krister ligger mest på soffan och har vänt barnen och världen ryggen. Dottern Kajsa brer varje dag nya smörgåsar och försöker få allt att verka normalt men hon blir mer och mer isolerad. Vad sonen Jonas tänker vet ingen. Journalisten Sara Kvist och hennes kolleger har fullt upp när århundradets snöstorm drabbar staden. Hela staden isoleras av det eviga snöandet. När då konflikter och relationer börjar pyra ställs allt på sin spets. Och det blir inte bättre av att polisen Harry ensam ska ansvara för ordningen...

Läs eller lyssna på "Pojken"! Ni behöver inte ha läst första delen i serien för att göra det men jag rekommenderar att man ändå gör det. Jag är djupt imponerad av båda böckerna av Erlandsson som jag precis lyssnat på och jag ser fram emot mer i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Ny författarbekantskap , måste testas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir spännande att höra vad du tycker :)

      Radera