Sök i den här bloggen

Translate

måndag 22 december 2014

"GOD JUL: en berättelse" av Jonas Karlsson

Vilken alldeles underbar liten berättelse "GOD JUL: en berättelse" är! Om man arbetar eller någon gång har arbetat inom kommunal eller statlig verksamhet så kommer man att känna igen sig i den här historien. Jonas Karlsson har skrivit en mycket träffande berättelse om hur det gick när ledningen på en kommun bestämde sig för hur de skulle önska medborgarna god jul.

Kommunledning sitter i möte och försöker bestämma sig för ett festligt sätt att önska kommuninvånarna god jul. Åsikterna går isär och med tanke på de ekonomiska svårigheterna får det inte kosta något. När så Bror, som aldrig engagerar sig speciellt mycket, plötsligt utbrister: "Nu vet jag! Det ska stå GOD JUL på fasaden. Vi ska skriva GOD JUL med skenet från ljusstakarna" så sätter han ett händelseförlopp i rullning som är svår för ledningen att förutse...

Jag verkligen älskar den här boken och rekommenderar alla att läsa den! Den är underhållande, rolig och väldigt träffande! Jag är glad att jag valde att läsa den här boken trots att det inte är någon deckare utan bara, som det står på framsidan, en berättelse! Jag tror att jag måste läsa fler böcker av Jonas Karlsson...

Med den här så passande titeln passar jag också på att önska Er en GOD JUL - hoppas att den blir härlig på alla sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar