Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 2 februari 2016

"Dödergök" av Katarina Wennstam

Äntligen har jag läst en till bok av Katarina Wennstam! Och oj så bra den var! När jag började läsa "Dödergök" så funderade jag lite på hur hon skulle kunna hålla storyn vid liv i 500 sidor eftersom det på något sätt kändes som att jag visst hur allt låg till ganska snabbt. Men där hade jag fel. Wennstam berättar den här historien på ett mycket bra och spännande sätt och boken är mycket aktuell och intressant.

Den arbetslösa journalisten Maria Allende flyttar tillsammans med sin man och dotter in i deras drömhus. De känner sig lite uttittade av grannarna och ganska snart får de veta att det skett ett mord i huset de köpt. En polisman har skjutit ihjäl sin fru och är nu dömd och sitter i fängelse. Maria tar illa vid sig av det de får veta och börjar luska i mordet och tar reda på mer om paret som tidigare bodde i deras hus. Samtidig får polisen Mats Hjörne och åklagare Madeleine Edwards ett hedersmord på halsen. Utredningen går trögt eftersom ingen vill berätta vad som verkligen hänt.

Jag tycker att "Dödergök" är en så bra, spännande och viktig bok att alla borde läsa den! Den känns verkligen verklighetsnära. Nu är jag mycket sugen på att läsa fler böcker av Katarina Wennstam!!

Jag har tidigare läst "Stenhjärtat" av Katarina Wennstam (klicka på titeln för att läsa om den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar