Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 30 september 2021

"Ester Karlsson med K" av Christina Olséni och Micke Hansen

Jag kände att det nu var dags att testa Christina Olsénis och Micke Hansens serie om 78-åriga Ester Karlsson. Jag gillar deras serie Mord i Falsterbo och jag gillade boken "Deckardrottningen - en författare i motvind". Så därför gav jag mig nu på "Ester Karlsson med K" och även det här är en mysig, humoristisk och trevlig pusseldeckare med glimten i ögat. Stilen känns igen från deras andra böcker och jag tror absolut att jag kommer lyssna på fortsättningen också 💛 Ljudboken är uppläst av Mattias Linderoth och den är 9 timmar och 42 minuter lång.

Änkan Ester Karlsson bor tillsammans med kakaduan Roland i den välmående bostadsrättsföreningen Lärkan. Livet går sin gilla gång med dispyter om tvättstugan och den trasiga gallerhissen som de mest spännande inslagen i vardagen. Men så hittas Lärkans vaktmästare död i sitt vindsförråd och plötsligt inser de boende i huset att det finns en mördare bland dem. Även om polisen verkar ha koll på utredningen så känner Ester att hon vill göra en insats. Hennes avlidne make var rättsläkare och hon brukade hjälpa honom med utredningar medan han levde. Nu bjuder hon in sig hos grannarna och över otaliga koppar kaffe kommer hon sakta närmre sanningen och den som mördade vaktmästaren...

"Ester Karlsson med K" är en perfekt höstdeckare att mysa med nu 🍂🍁🍂🍁 Och det är alltså den första delen i den här serien. Jag kan nog lova att ni kommer kunna läsa om fler delar här framöver. Serien är inte ny så man kan ge sig i kast med nästa bok direkt, men för min del finns det lite andra böcker som pockar på min uppmärksamhet just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar