Sök i den här bloggen

Translate

fredag 3 september 2021

"Ut kom vargarna" av Jesper Ersgård

Det här var en brutal och blodig historia. Det brukar normalt inte intressera mig så mycket och det var väl inte den bästa boken jag någonsin läst. Men den är så skruvad och har så speciella karaktärer att det ändå fanns något där som verkligen höll mig kvar. "Ut kom vargarna" är den första delen i serien om Julia Wikman och William Franzén och jag känner nu att jag nog måste lyssna vidare någon gång framöver för jag måste få veta hur det ska gå för dem... Ljudboken är uppläst av Rachel Mohlin och den är 8 timmar och 47 minuter lång. 

Polismannen William har gjort det förbjudna och tjallat på en kollega. Hämnden från kollegorna blir så brutal att den nästan kostar honom livet. En högt uppsatt chef inom Rikskriminalpolisen erbjuder dock William en chans att börja om. Allt han behöver göra är att tillsammans med ytterligare en före detta polis, Julia, åka till Ryssland och hämta hem en svensk bankrånare på flykt. Allt detta måste självklart ske i största hemlighet eftersom svensk polis inte har några befogenheter i Ryssland. Ett problem som de inte känner till är att rånarens medbrottslingar också fått veta var han befinner sig och de är också på väg dit. Jakten på rånaren blir både farlig och blodig.

Jesper Ersgård har skrivit en bok som sticker ut och det är alltid ett plus eftersom storyn stannar kvar en stund efter att boken är slut. Det ska bli spännande att se vad fortsättningen på serien har att bjuda på... 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar