Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 23 september 2021

"Med hela handen i syltburken" av Maria Steen

Oj vad jag roades av de tre första böckerna i Maria Steens serie I vått och torrt, som handlar om väninnorna Agneta och Carina, och därför blev jag så glad när jag såg att det kommit en fjärde del i serien - "Med hela handen i syltburken". Humorn är densamma och det är underfundigheter och samma härliga karaktärer, men ändå så når inte den här boken riktigt lika högt hos mig som de tidigare. Visst skrattade jag en del och visst tycker jag att den är läsvärd, men jag hoppades kanske på lite mer... Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 4 timmar och 27 minuter lång.

Agnetas och Carinas liv har varit ganska händelsefattiga på sistone. Inga män har vänt upp och ner på deras liv och inga andra skandaler har skakat deras värld. Det har gått så långt att Carina lagar kalasmat på en tisdag bara för att något ska hända. Men så står det i tidningen att en äldre kvinna i skogen utanför Karlskrona spårlöst försvunnit. Det finns inga tecken på varken kidnappning eller mord. De enda grannarna bor i ett konstnärskollektiv en bit bort och säger sig inte veta någonting. Enligt Agneta är konstnärer ytterst misstänksamma typer så hon tycker bestämt att de ska undersöka saken. Hon bestämmer sig helt enkelt för att infiltrera dem...

Överlag är den här serien underbar och rolig så därför vill jag verkligen uppmuntra er till att läsa eller lyssna på böckerna 💛 Ni kan läsa om de tidigare delarna i serien genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar