Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 7 september 2021

"Allt du gör" av Lars Wernström

Oj oj, nu ha jag nog hittat mig en ny författare att lägga till favoriterna. Lars Wernström kan verkligen berätta en spännande historia i högt tempo. Jag satt fängslad från start till slut när jag lyssnade på "Allt du gör" 🧡 Jag fastnade också direkt för karaktärerna med privatspanare Erik Sandell och hans kollega Jessica Wallman i spetsen. Vill ni läsa eller lyssna på en riktigt nervkittlande och höstig deckare så är denna bok ett hett tips! 🍂🍁 Ljudboken är uppläst av Björn Bengtsson och den är 11 timmar lång. 

Erik Sandell driver utredningsbyrån Sandell Investigation. Tillsammans med den före detta journalisten Jessica Wallman tar han sig an diverse olika fall, oftast enklare saker som t.ex. otrohet. Men en dag kontaktas de av Lisa Molander. Hon har fått hotbrev skickade till sig och är orolig för sin och dotterns säkerhet, men hon vill inte gå till polisen. Erik och Jessica börjar gräva i Lisas förflutna. Pappan till dottern kan de snabbt utesluta men då de börjar prata med hennes kollegor inser de att något inte står helt rätt till på reklambyrån där hon är delägare. Genast har de en hel lista med misstänkta att beta igenom och ju mer de gräver desto skummare blir det. Kan någon av dem tycka så illa om Lisa att de hotar både henne och dottern till livet?

Jag tyckte så mycket om "Allt du gör" att jag nu direkt börjat lyssna på den andra delen om Erik Sandell och Jessica Wallman. Så håll utkik - den kommer snart att dyka upp här den också! 🤎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar