Sök i den här bloggen

Translate

måndag 20 september 2021

(Agenturen) "Ett livsavgörande beslut" av Christina Larsson

Det var lite med hjärtat i halsgropen som jag började lyssna på "Ett livsavgörande beslut" av Christina Larsson. Boken är den första delen i hennes nya stora spänningssatsning Agenturen. Så varför kände jag så? Jo för att jag verkligen gillade hennes serie om kriminalkommissarie Ingrid Bergman men inte alls förstod mig på serien Sektion M. Jag har nog aldrig haft så tudelade känslor för böcker av en och samma författare så när jag gav mig på "Ett livsavgörande beslut" hoppades jag så innerligt att det skulle vara bra men befarade det värsta. Nu när boken är utlyssnad kan jag pusta ut för det var spänning på hög nivå i ett tempo som inte saktade ner. Dessutom tilltalade karaktärerna mig så det blir ett riktigt bra betyg från mig på den här boken 🧡 Ljudboken är uppläst av Jonas Malmsjö och den är 12 timmar och 13 minuter lång. 

Louise Olsen är utredare vid sektionen för grova brott i Göteborg och hennes man Max är säkerhetsexperten på en privat firma som sysslar med all form av säkerhet, t.ex. hemlarm, personskydd och säkerhet på nätet. De lever ett bra liv men har svårt att skaffa barn. Därför startar de en IVF-behandling. Men precis då rasar också deras värld samman. Louise anklagas för att läcka information till kriminella gäng och Max anklagas för att ta mutor i sitt arbete. De tvingas att gömma sig för att rentvå sina namn samtidigt som de jagas av både polisen och en yrkesmördare. Kommer de att lyckas ta tillbaka sina liv?

Jag tror att den här serien har potential att bli en riktig höjdare och jag rekommenderar varmt "Ett livsavgörande beslut" 🖤 Jag ser med spänning fram emot fortsättningen!

Ni kan läsa om fler böcker av den här författaren genom att söka på hennes namn i sökrutan ovan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar