Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 9 september 2021

"Gården" av Lars Wernström

Då så - nu är också andra delen i Lars Wernströms serie om privatspanarna Erik Sandell och Jessica Wallman utlyssnad. Och nu kan jag på riktigt slå fast att den här författaren är en alldeles utmärkt spänningsförfattare. Två väldigt bra och nervkittlande historier är inte en slump. "Gården" blir till och med så otäck att det på slutet blev lite kämpigt för mig att lyssna och det händer inte ofta med böcker. Filmer och TV-serier kan bli för otäcka men böcker klarar jag oftast av. Med andra ord blir det alltså ett mycket högt betyg för spänningsfaktorn i denna bok 🤍 Ljudboken är uppläst av Björn Bengtsson och den är 10 timmar och 24 minuter lång. 

Föräldrarna till överklasstjejen Wendela kontaktar Sandell Investigation för att få hjälp med att hitta henne. De tror att hon kan hålla sig borta för att hon inte vill påbörja sin utbildning på Handelshögskolan. Men ju mer Erik och Jessica gräver i försvinnandet och pratar med folk i Wendelas närhet börjar de inse att försvinnandet antagligen är mer allvarligt än så. När de hittar hennes kamera och analyserar den enda bild som finns där inser de att hon i värsta fall kan ha blivit mördad. I närheten av den plats där hon troligtvis försvann ifrån hittas också två kroppar och det mesta tyder på att de blivit mördade. Men hoppet om att hitta henne vid liv lämnar dem inte och de gör allt för att ta reda på vad som hänt.

Om jag tyckte att förra boken var ett hett tips på spännande och höstiga deckare så kan jag lova att även "Gården" platsar in på den listan 🤎 Mitt hetaste tips är dock att man börjar från början med denna serie. Själv hoppas jag på att det kommer att komma en lika bra och nervkittlande tredje del 🔥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar