Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 20 juli 2021

"När du inte finns" av Emma Olofsson

Som jag sett fram emot fortsättningen på "Vita rosor" som överraskade mig så positivt för ett år sedan. Och nu är den här! "När du inte finns" av Emma Olofsson är andra delen i Karlshamnsserien och nu är den utlyssnad. Jag tycker att det är en stabil uppföljare som bjuder på mycket spänning och dramatik. Men den har också en djupare sida där psykisk ohälsa kommer nära och blir väldigt verkligt. Den delen kan Olofsson beskriva på ett så äkta sätt att man känner det karaktärerna känner. 

En restaurang i centrala Karlshamn sprängs mitt under lunchruschen och kaoset är ett faktum. Matias och hans kollegor får fullt upp. Sedan försvinner ett barn och kort därefter läggs en film ut på Youtube där en pojke tar livet av sig. När det går upp för Matias och hans kollegor att händelserna hänger ihop förvandlas utredningen till en kamp mot klockan. Samtidigt planeras Matias brors bröllop. Men har brodern återhämtat sig efter de traumatiska händelser han gått igenom? 

Jag tycker att "När du inte finns" är en läsvärd bok och jag lägger till den bland tips på bra sommarböcker ☀️ Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 9 timmar och 50 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar