Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 januari 2018

"Kyskhetsbältet" av Åsa Nilsonne

Det här inlägget kommer att bli det sista med böcker jag i slutet på 2017 valde på grund av att de utspelar sig under julen. "Kyskhetsbältet" har varit mitt sällskap under mina motionsrundor i november och december. Det är en hyggligt spännande bok men det är inte den typen av spänning som kryper in under skinnet på läsaren utan det är mer av en pusseldeckare där man själv kan klura lite på vem mördaren är. Ljudboken är uppläst av Angela Kovacs och den är 12 timmar och 22 minuter lång.

En kall decembernatt hittas en kvinna mördad vid Kungsholms Strand i Stockholm. Mordoffret visar sig vara den populära skådespelerskan Lottie Hagman. Polisinspektör Monika Pedersen får fallet på sitt bord men utöver det får hon också en ny kollega som hon inte vet hur hon ska samarbeta med. Utredningen går trögt och spåren är få. Ingen av Lotties nära är speciellt intresserade av att hjälpa till vilket gör att poliserna har svårt att få grepp om vem skådespelerskan verkligen var och vem eller vilka som kan ha velat döda henne.

Jag har inte tidigare läst något av Åsa Nilsonne så jag hade inga direkta förväntningar på boken, men efter att ha lyssnat på den så kan jag mycket väl tänka mig att läsa eller lyssna på något mer av henne i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar