Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 23 januari 2018

"De saknade" av Stuart MacBride (originaltitel: "The Missing and the Dead")

Min senaste lyssnade bok är den utomordentligt bra och spännande "De saknade" av Stuart MacBride. Ljudboken är hela 20 timmar och 52 minuter lång och jag tycker att varenda minut av denna bok är väldigt bra! Uppläsare är Håkan Julander och han bidrar verkligen till att jag inte ville att den skulle ta slut. Jag har läst andra böcker av MacBride och jag tycker att även de är bra. De två senaste kan ni läsa om genom att klicka på titlarna i slutet av detta inlägg.

Inspektör Logan McRae har förflyttats efter ett uppmärksammat fall som fick ett olyckligt slut då den misstänkte friades eftersom Logan inte följde regelboken då offret räddades. Nu har han en patrulltjänst i en kuststad i det fridfulla Aberdeenshire. En liten flickas kropp hittas och plötsligt är Logan indragen i en ohygglig mordutredning. Samtidig fortsätter han sitt dagliga patrullerande där han letar efter inbrottstjuvar, rånarligor, knarklangare och försvunna människor. Bland de försvunna finns även pedofiler. Kan de ha något med den lilla flickans död att göra?

"De saknade" känns som en väldigt verklighetsnära bok. Den är mycket spännande och jag ville bara lyssna vidare. Jag kommer definitivt att läsa eller lyssna på mer av McBride för just nu tycker jag att han tillhör de bästa i deckargenren!

Det här är två senaste böckerna av denna författare som jag läst:
"Hälsning från de döda"
"En sång för de döda"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar