Sök i den här bloggen

Translate

fredag 9 juli 2010

Boktips till hängmattan

Lars Keplers Paganinikontraktet - uppföljaren till Hypnotisören
Börjar säljas: 2010-07-15

En sommarnatt hittas ett kvinnolik på en båt i Stockhols skärgård. Lungorna är fyllda av bräckt vatten... Nästa dag hittas en man hängande i en snara från en lampkrok i sin paradvåning på Östermalm. Kommissarie Joona Linna är övertygad om att det är självmord trots att det inte finns en enda möbel eller något annat att klättra på i våningen. Mannens självmord är starten på på ett farligt förlopp... Det finns kontrakt som man inte ens kan bryta med sin egen död...

2 kommentarer:

  1. Den måste jag köpa. Jag gillade hypnotisören, så nu blir det bokhandeln nästa.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag ska göra detsamma för jag gillade också Hypnotisören!

    SvaraRadera