Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 augusti 2011

"Kommissarie Banks" SVT1 kl. 21.45 lördag 20 augusti

Då har också Peter Robinsons böcker blivit TV-serie. I går visade SVT1 pilotavsnittet "Kommissarie Banks" med Stephen Tompkinson i huvudrollen som Alan Banks. Avsnittet bygger på boken "I ondskans spår" (originaltitel: "Aftermath"). Jag läste boken för länge sedan och den är väldigt bra. Som vanligt är inte alls TV-versionen i närheten av att vara lika bra men den var hyfsad i alla fall. De har följt boken ganska bra men lite måste få ge vika när man ska få in en hel bok på 1,5 timme. Om ni missade programmet i går så går den i repris 25/8 kl. 01.00 (blir väl egentligen 26/8 då...)
Jag är lite besviken på Tompkinson som Banks för han kändes lite för töntig, inte alls som jag föreställt mig Robinsons kommissarie, men det kanske blir bättre. För det ska komma fler avsnitt men SVT har inte bestämt när de ska sända resten av serien än, bara att den ska dyka upp.

Jag har tidigare i bloggen skrivit om "I ondskans spår" och vill ni läsa om den så klicka här:
 http://mysterierna.blogspot.com/2009/10/bocker-av-peter-robinson.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar