Sök i den här bloggen

Translate

söndag 29 september 2013

"Gone Girl" av Gillian Flynn (originaltitel: "Gone Girl")

Jag förstår varför den här boken har sålts i så många exemplar!! Vilken utomordentligt välskriven story! Det är en riktig bladvändare! Jag hade hört en del om "Gone Girl" innan jag köpte den så när den kom och jag såg hur tjock den var blev jag lite orolig för att det skulle bli en långdragen historia men det blev det inte. Jag imponeras av Gillian Flynn och hennes sätt att berätta. Boken innehåller vändningar och överraskningar fram till sista sidan och när den är slut så önskar man att man fick läsa vidare lite till...

Här är några av de omdömen som finns att läsa i början av boken:


Det gifta paret Amy och Nick har lämnat New York och flyttat tillbaka till Nicks hemstad i Missouri. Utifrån verkar de vara ett lyckligt gift par men verkligheten ser annorlunda ut. Och när Amy spårlöst försvinner på deras femte bröllopsdag tar det inte lång tid innan man börjar misstänka att Nick ligger bakom försvinnande eller t.o.m. något mycket värre...

Boken är uppbyggd så att man i vartannat kapitel får följa Nick från den dagen Amy försvinner och vartannat kapitel är utdrag ur Amys dagbok och historierna som berättas skiljer sig en hel del från varandra. Jag rekommenderar varmt denna bok! Och jag håller helt med i de omdömen som står på bokens baksida:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar