Sök i den här bloggen

Translate

måndag 23 december 2019

"En julsaga" av Malin Persson Giolito

Här kommer ett dan för dan-tips 🎄 Malin Persson Giolitos "En julsaga" är endast 15 minuter lång och därför blir det svårt att skriva så mycket om handlingen. Men jag kan avslöja att den handlar om Ebbas grubblerier kvällen innan julafton. Tre månader tidigare dog hennes mamma så nu har hon ingen mamma men en moraklocka som hon ärvt. Ebbas man och barn sover medan Ebba kämpar med att hitta någon form av julkänsla. Eller kan man ställa in julfirandet?

"En julsaga" är en mysig och sorglig liten berättelse som jag rekommenderar 🤶🏻 Jag lyssnade på den och ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är som sagt 15 minuter lång. Det enda negativa med ljudboken är klockslagen som tagits med i inspelningen. Dem hade jag klarat mig utan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar