Sök i den här bloggen

Translate

lördag 14 december 2013

"mord på julnatten"

Det här är en trevlig novellsamling med små kort mordmysterier av många bra svenska kriminalförfattare. Novellerna är varierande långa och också varierande bra men jag tycker att de sammantaget håller en oväntat bra standard. Just så här vid jul tycker jag att det är lite extra mysigt att läsa små korta kluriga mordgåtor. Kanske att jag skulle önska att alla historierna skulle utspela sig just vid juletid men man kan ju inte få allt...

"mord på julnatten" innehåller följande berättelser:

"Hemvändarnatt" av Amanda Hellberg
"Endast jag är vaken" av Johan Theorin
"Ghost stalker" av Katarina Mazetti
"Tyst minut" av Åke Edwardson
"Ställföreträdande död" av Inger Frimansson
"Portal" av Arne Dahl
"Ett testamente från helvetet" av Kristina Ohlsson
"Den perfekta vyn" av Emil Fredholm
"Bachmanns dilemma" av Håkan Nesser

Andra liknande novellsamlingar som jag läst och skrivit om:
"mord på önskelistan"
"mord under julgranen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar