Sök i den här bloggen

Translate

måndag 30 december 2013

"Redan död" av Stephen Booth (originaltitel: "Already dead")

Årets sista bok för min del blev Stephen Booths bok "Redan död". Det är den senaste boken om Ben Cooper och Diane Fry som översatts till svenska och det är den trettonde boken i serien om dem. Stephen Booth är en mycket bra berättare och böckerna är välskrivna men jag saknar ibland den där nerven som gör att man bara måste vända blad och läsa vidare. Trots det har jag läst alla böckerna i den här serien och jag kommer att fortsätta med det så länge han fortsätter att skriva dem och så länge de översätts till svenska.

Ett manslik hittas i ett vattenfyllt dike. Mannen är naken och det ser ut som han har torterats. Diane Fry som mot sin vilja återigen är tillbaka i Edendale får ansvar för att utreda mannens död. Hon får klara sig utan Ben Cooper som är sjukskriven och försöker återhämta sig efter den eldsvåda som skadade honom och dödade hans fästmö Liz. Medan regnet fortsätter att dränka landskapet försöker Ben hitta tillbaka och Diane gräver djupare i vad som hänt mannen i diket.

Med "Redan död" önskar jag er nu ett Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar