Sök i den här bloggen

Translate

söndag 8 december 2013

"Red road" av Denise Mina (originaltitel: "Red road")

Den här boken var något av en besvikelse. Jag fick aldrig någon känsla för storyn och jag tycker att det var lite rörigt rakt igenom. Om det beror på mig eller boken vet jag inte. Denise Mina har enligt mig skrivit bättre böcker än "Red road".

1997 dödar den minderåriga Rose sin hallick och en annan ung kille. Försvarsadvokaten hon tilldelas hjälper henne så att hon bara blir dömd för mordet på hallicken, men han har en dold avsikt med det hela. 15 år senare vittnar kriminalinspektör Alex Morrow i en rättegång  mot vapenhandlaren Michael Brown. Michael är lillebror till den unge man dödades för 15 år sedan och han dömdes då för mordet på brodern. Nu mitt under rättegången dyker Michaels fingeravtryck upp på en färsk brottsplats. Men hur kan det vara möjligt då han är frihetsberövad? Alex Morrow börjar luska i de gamla hemligheterna...

Det blir som sagt inget högt betyg för den här boken. Antagligen kommer jag nu att avvakta lite med att köpa fler böcker av Denise Mina.
Tidigare böcker jag läst av denna författare:
"Getingsommar"
"I midnattens stillhet"
"Gudar och odjur"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar