Sök i den hÀr bloggen

Translate

fredag 23 juni 2017

🍓 "Var inte rĂ€dd" av Samuel Karlsson 🍓

Med "Var inte rĂ€dd" av Samuel Karlsson vill jag önska alla mina lĂ€sare hĂ€r pĂ„ bloggen en Glad midsommar!! 🍓 Jag lyssnade för bara nĂ„gra veckor sedan pĂ„ den första boken ("Den som dödar") i den hĂ€r serien och tyckte att den var bra. Nu har jag alltsĂ„ lyssnat pĂ„ den andra delen och jag tycker att den hĂ„ller samma nivĂ„ som den förra. Det Ă€r blodigt och spĂ€nnande och storyn Ă€r bra berĂ€ttad. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Electra Hallman och den Ă€r 12 timmar och 32 minuter lĂ„ng.

En avlĂ€gsen stuga i den lilla smĂ„lĂ€ndska byn Bösebo brinner ner och i resterna efter branden hittas mĂ€nskliga kvarlevor. Kriminalkommissarie Louise HĂ„rd kallas till platsen och fĂ„r ansvar för utredningen. Hon och hennes kollegor hinner knappt pĂ„börja utredningen innan det brinner i ett annat hus. DĂ€r hittas en död man. Pyromanen sĂ€tter skrĂ€ck i bygden och poliserna kĂ€mpar med fĂ„ spĂ„r och lite motvilliga vittnen. Samtidigt bestĂ€mmer sig Louise HĂ„rds pensionerade kollega Sven-Olof Åkerman att ta reda pĂ„ vad som hĂ€nde hans skolkamrat Susanne dĂ„ hon försvann frĂ„n en fest i början av 60-talet. Han söker upp gamla klasskamrater för att höra vad de minns men ingen verkar alltför sugen pĂ„ att rota i de gamla minnena. SĂ„ smĂ„ningom inser han att ocksĂ„ pyromanens motiv verkar vara det gamla försvinnandet...

Den inbundna versionen av den hĂ€r boken heter "VĂ€n med döden". Jag tycker att Samuel Karlssons böcker Ă€r lĂ€svĂ€rda och jag Ă€r sjĂ€lv sugen pĂ„ att införskaffa den tredje delen i serien om Louise HĂ„rd och lyssna pĂ„ den i sommar. Hoppas att ni alla fĂ„r en hĂ€rlig och fin midsommarhelg!! 🍓☀️🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar